اخبار روزاقتصاد

نویسنده Black Swan هشدار می دهد که بیت کوین یک “چیز گمانه زنی” است

نویسنده Black Swan هشدار می دهد که بیت کوین یک “چیز گمانه زنی” است

قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه، 6 آگوست افزایش یافت، زیرا برخی از سرمایه‌گذاران کاهش قیمت را خریدند و احساس آرامش در بازار ارز دیجیتال و سهام گسترش یافت.

قیمت بیت کوین به مرز مرگ نزدیک می شود

بیت‌کوین (BTC) در ماه آگوست به 56000 دلار رسید 6، جایی که مقاومت قابل توجهی پیدا کرد. این اقدام قیمت زمانی رخ داد که برخی از سرمایه‌گذاران، از جمله سرمایه‌گذاران در بخش صندوق قابل معامله در بورس، این کاهش را خریدند.

با این حال، برای پیش‌بینی اینکه آیا این سودها در بلندمدت باقی خواهند ماند، خیلی زود است. در نمودار روزانه، میانگین‌های متحرک ساده 200 روزه و 50 روزه در شرف تشکیل یک الگوی متقاطع مرگ هستند که عمدتاً با نزولی بیشتر دنبال می‌شود.

بیت کوین همچنین در زیر ابر ایچیموکو باقی می ماند، در حالی که نوسان ساز درصدی قیمت (PPO) زیر نقطه خنثی است. PPO تفاوت بین دو میانگین متحرک را اندازه گیری می کند و بسیار شبیه MACD است، اما تفاوت را بر حسب درصد محاسبه می کند.

این شاخص‌های فنی نشان‌دهنده نزول‌های بیشتری در کوتاه مدت هستند. در صورتی که قیمت به کمتر از 49000 دلار در روز دوشنبه، که سمت پایین کندل چکشی است، سقوط کند، شکست کامل نزولی تایید می‌شود.


Bitcoin price
قیمت بیت کوین | نمودار بر اساس TradingView

نویسنده قو سیاه در مورد بیت کوین هشدار می دهد

در همین حال، نقش بیت کوین توسط رهبران افکار کلیدی زیر سوال رفته است. در مصاحبه ای با CNBC، نسیم طالب، نویسنده “قوی سیاه” هشدار داد که بیت کوین در برابر هیچ چیزی پرچین نیست.

او اشاره کرد که این سکه “یک چیز گمانه‌زنی است که مانند املاک و مستغلات با ارزش بالا در منهتن عمل می‌کند.”

طالب سالهاست که منتقد معروف بیت کوین بوده است. در سال 2022، او محبوبیت این سکه را به نرخ های بهره نزدیک به صفر یک دهه فدرال رزرو نسبت داد که ادعا کرد حباب ها و تومورهایی مانند بیت کوین ایجاد کرد.

طالب تنها فرد برجسته ای نیست که در مورد بیت کوین هشدار می دهد. پیتر شیف همچنان تاکید می‌کند که بیت‌کوین بی‌ارزش است و منطقی نیست که آن را به یک دارایی ذخیره توسط دولت تبدیل کنیم.

در 6 آگوست، کاتلین بریتمن، یکی از بنیانگذاران Tezos (XTZ< /a>)، صدا کرد و هشدار داد که نقش بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش در حال نابودی است.

زمان نشان خواهد داد که آیا پیش‌بینی‌های قیمت بیت کوین پیتر شیف و نسیم طالب به نتیجه می‌رسند یا خیر. با این حال، این دو – و سایر منتقدان – دارایی نسلی را که از نزدیک به صفر در سال 2009 به 55000 دلار امروز رسید، از دست دادند. طلا که شیف از آن حمایت می کند، در مدت مشابه از 1000 دلار به 2400 دلار رسیده است که 115 درصد افزایش داشته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا